Milovníci čaje pozor! Zřejmě jste si všimli, že vám u lékaře nenaměří nikdy vysoký krevní tlak.
Za tento fakt vděčíte právě svému milovanému nápoji, tedy pokud si dopřáváte denně černý čaj a minimálně osm šálků. Takové množství podávané denně může podle australských kardiologů znatelně snížit hypertenzi a tím předejít onemocnění srdce a cév.
Účinnými látkami v čaji, které snižují krevní tlak, ale jsou také silným antioxidantem chránícím člověka před rakovinou a stárnutím, jsou polyfenoly. Na krevní tlak mají vliv až tehdy, zkonzumuje-li jich člověk alespoň 429 miligramů denně, což odpovídá právě osmi šálkům černého čaje.
Podle australských vědců by pravidelná konzumace čaje mohla snížit počet osob s hypertenzí o deset procent a o stejný počet by mohlo klesnout případů s vážnými chorobami srdce.
„Naše studie jako první svého druhu demonstruje, že dlouhodobá pravidelná konzumace černého čaje může vést k výraznému snížení krevního tlaku u osob s normálním a vysokým krevním tlakem,“ tvrdí doktor Jonathan Hodgson z University of Western Australia.
Ještě bohatším zdrojem polyfenolů než čaj černý je čaj zelený. U černého čaje se nesmí přidávat do roztoku mléko, neboť blokuje absorpci polyfenolů do těla.
Autor: hans, Famous
Foto: Thinkstockphotos
Šokující zpráva odborníků.
Tuk z večeře zvětší objem břicha už za tři hodiny po jídle.
Pepř může pomoci v boji s obezitou.
Rozpuštění zubní skloviny je nevratné a zuby jsou pak velmi citlivé.