Producenti mléka a zastánci jeho přítomnosti v lidském jídelníčku mohou jásat.
Nová studie ze státu Maine totiž naznačuje, že mléko a mléčné výrobky prospívají minimálně mozku. Osoby, které mléko, jogurty či sýry konzumují, mají totiž o dost výkonnější mozek, který je schopen pracovat déle. Přitom efekt se dostavuje i tehdy, když si lidé přidávají mléko jen do kávy.
Osoby konzumující pětkrát až šestkrát týdně mléčné výrobky, mají mnohem výkonnější mozek a lepší výsledky v testech paměti než ti, kteří se mléku vyhýbají zcela.
„Nově objevené blahodárné účinky na mozek jsou jen jedním z dalších důvodů, proč si denně dopřát nízkotučné mléko či mléčné výrobky,“ tvrdí autoři studie z University of Maine.
V některých testech paměti a dalších kognitivních funkcí jsou konzumenti mléka až pětkrát lepší než ti, kteří nepijí mléko a mléčné výrobky vůbec.
Autor: hans, Famous
Foto: Thinkstockphotos
Kapsaicin z chilli pomáhá především proti pivnímu břichu.
Šedesátiletá whisky k 60. výročí vlády Alžběty II.
Může za ně hrabě Sandwiche.
S vynálezem chce přitom prorazit do celého světa.