Němci vytiskli miliony známek oslavujících vítězství ve světovém poháru. Ještě před finále

Velikost textu: AAA

21. 7. 2014

Německá pošta alias Deutsche Post vytiskla pět milionů poštovních známek oslavujících fakt, že se Německo stalo počtvrté v historii vítězem Světového mistrovství ve fotbale. Na té zprávě by nebylo nic divného, kdyby se tiskárny rozjely po neděli 13. července. Jenže! Známky byly vytištěny už v týdnu před samotným finále, v němž Němci nakonec porazili Argentinu.

O čem to svědčí? Minimálně o tom, jak si byl zadavatel zakázky – německé ministerstvo financí – jist tím, že tým našich západních sousedů zvítězí. Deutsche Post vytiskla před finále pět milionů známek, z nichž každá má hodnotu šedesát centů.

Německé ministerstvo financí vlastní jednadvacet procent akcií Deutsche Post prostřednictvím státní banky KfW.

Letos jsem si dovolil doufat předčasně, že náš tým titul získá. Je úžasné, že náš tým tento sen proměnil v realitu. Doufám, že ta známka bude připomínat mnoha občanům obrovskou radost, kterou nám náš tým přinesl,“ uvedl německý ministr financí Wolfgang Scaeuble v oficiálním prohlášení.

Na vítězství notně vydělal také výrobce sportovního oblečení Adidas, který ihned po neděli začal prodávat národní dresy se čtyřmi hvězdami symbolizujícími čtyři vítězství na světovém šampionátu ve fotbale. A trika byla hned vyprodána.

V Berlíně u Braniborské brány pak vítězný tým po příletu přivítala čtyři sta tisíc fanoušků.

Německo zvítězilo na Světovém mistrovství ve fotbale v letech 1954, 1974, 1990 a 2014.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související