Vymyslel vyskakující okna. Teď se omlouvá: Byl to ale pitomý nápad!

Velikost textu: AAA

21. 8. 2014

Na světě nechodí asi jediný uživatel internetu, jehož by vyskakující reklamy na webech neobtěžovaly. Obtěžují také toho, kdo je vymyslel. Ethan Zuckerman přiznal, že to byl pitomý nápad, který jemu samotnému dnes pije krev. A všem uživatelům internetu by se za to rád omluvil.

Síť je dnes reklamou přecpaná. Ale to především proto, že přístup na weby není ve většině případů placený, pomineme-li některé deníky, magazíny a pornografické stránky. Podle Zuckermana je zakopaný pes právě v závislosti internetu na reklamě.

Vyskakující reklama obtěžuje především proto, že zakrývá obsah webu a musí být zavřena klinutím myší na příslušný křížek. Zuckerman ji vymyslel v polovině devadesátých let pro jednu automobilku. Internet byl tehdy ještě v plenkách.

„Dvacet let poté, co funguje síť podporovaná reklamou, jasně vidíme, že tento model je špatný, rozbitý a korodující,“ míní Zuckerman působící na vysoké škole Massachusetts Institute of Technology.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související