Red Bull »nedává křídla«: Za lež vyplatí konzumentům 280 milionů!

Velikost textu: AAA

13. 10. 2014

Dvanáct let prodává Red Bull své výrobky se sloganem, že nápoj dává konzumentům křídla. Jenže v USA lidé zjistili, že i když vypijí nápoje sebevíc, křídla ne a ne narůst. A tak na společnost Red Bull podali žalobu. A vyhráli by. Aby se tak společnost vyhnula zdlouhavým tahanicím a poplatkům za soudy a advokáty, raději klientům vyplatí částku dosahující v přepočtu 280 milionů korun.

Red Bull oněch třináct milionů dolarů prostě raději zákazníkům z USA vrátí. Každý, kdo si koupil plechovku v období od 1. ledna 2002 do 3. října 2014 v rámci USA, může na společnosti žádat vrácení deseti dolarů za každou plechovku. Stačí na webu vyplnit žádost a uvést údaje. A pozor, není ani potřeba doložit účtenku o zaplacení.

Jenže. Red Bull souhlasil, že zaplatí klientům třináct milionů dolarů, takže teď se neví, co se stane, až počet žádostí dosáhne počtu 1,3 milionu kusů plechovek. Zda firma pak další žádosti stopne, nebo naopak nezastaví, ale tím tedy nevyplatí každému žadateli deset dolarů za plechovku. Dohoda však zní, že Red Bull vyplatí klientům celkem třináct milionů dolarů.

Ve středu 8. října přitom webový portál společnosti Red Bull pod nájezdem klientů chtivých odškodnění spadl.

Mluvčí společnosti Red Bull sice uvedl, že způsob vyplacení odškodného a jeho dělení mezi klienty je uveden v rubrice Settlement, ta je ale po krachu webu stále nedostupná.

Red Bull vyřešil žalobu mimosoudně, aby se vyhnul poplatkům při vedení soudního sporu. Nicméně Red Bull nadále trvá na tom, že jeho marketing a značka vždy byly pravdivé a přesné, a popírá jakékoli a veškeré provinění nebo finanční zábavky,“ uvedl mluvčí společnosti Red Bull v oficiálním prohlášení tisku.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související