Obnažení svalovci z reklamy: Co udělají s »normálním« chlapem?!

Velikost textu: AAA

19. 3. 2015

Ačkoli by se mohlo zdát, že polonazí svalovci – především z reklamy na spodní prádlo – budou přitažliví především pro ženy, působí velmi mocně také na muže. A to nejen na ty homosexuální. Nahé svalnaté torzo Davida Beckhama, Cristiana Ronalda či Justina Biebera má stejně mocný vliv na psychiku heterosexuálních mužů jako na psychiku žen. Pánové jsou po zhlédnutí takového obrázku méně zodpovědění a více riskují.

Muž ve velmi sugestivní póze, nebo muž, který je fyzicky velmi zdatný… může dokázat úplná kouzla s chováním jiných mužů,“ tvrdí doktor Eugene Chan z Technologické univerzity v Sydney.

V experimentálním výzkumu zkoumal vliv reklamy, v níž vystupují muži, na chování heterosexuálních mužů. Předkládal jim různé snímky, na nichž byli muži velmi atraktivní a svalnatí i méně atraktivní s obyčejnou postavou. V dalším experimentu pak testoval jejich ochotu riskovat.

A výsledky hovoří jasně. Když byli muži vystaveni reklamě se svalovci nahoře bez, chovali se pak velmi riskantně a byli ochotni hrát o větší částky peněz. Platilo to hlavně u těch, kteří sami moc atraktivní nebyli. Proč? Evoluční psychologové to vysvětlují teorií o hrozbě a soutěživosti. Svalovci a hezouni totiž představují hrozbu v soutěži o ženy. Takže když je muži vidí, jejich mozek se aktivuje a říká jim: „Pozor, tady je silný konkurent, budeš muset víc riskovat, abys měl víc.“ To má ale v překladu vliv nejen na soutěž o ženy, ale i na chování týkající se financí.

„Když uvidím jiného muže, který je fyzicky atraktivní, budu si myslet, že představuje konkurenci ve snaze zaujmout ženy… A z experimentů vyplývá, že méně atraktivní muži po zhlédnutí takového muže riskují finančně mnohem více, aby si zvýšili bohatství a měli větší šanci uspět. Ženy totiž netouží jen po muži fyzicky velmi přitažlivém, ale také po muži velmi bohatém… Celé to ale funguje naprosto nevědomě ve zlomcích vteřiny,“ vysvětluje doktor Chan.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související