Planeta Devět může vyvolat smrtící tanec planet v Sluneční soustavě

8. 9. 2016

Astronomové z Warwicku ve své studii o Planetě Devět uvádějí, že nedávno objevený masivní svět má strašlivou moc zničit Sluneční soustavu. Podle hypotetických modelů by mohla planeta svou rotací a gravitací vychýlit ostatní planety z jejich drah případně je nasměrovat přímo do Slunce.

„Existence vzdálené masivní planety by mohla od základů změnit osud Sluneční soustavy. Osud sluneční soustavy by záležel na hmotě a rotačních vlastnostech Planety Devět, pokud tedy existuje,“ uvedl doktor Dimitrij Veras z University of Warwick.

Kdo se doteď hrozil a ježily se mu chlupy na kůži, může zase svůj tep zmrazit k naprostému klidu. Podobná událost by mohla nastat nejdříve za sedm miliard let, kdy začne Slunce vyhasínat. Tehdy se Slunce ohromně zvětší a pohltí Zemi. Pak se z ní stane bílý trpaslík. A podle všeho Jupiter, Saturn, Uran a Neptun by měly pohlcení uniknout.

„Planeta Devět ale nebude zřejmě vytlačena stejným způsobem a místo toho možná poletí přímo ke Slunci a předvede tanec smrti se čtyřmi gigantickými planetami Sluneční soustavy, hlavně s Uranem a Neptunem. Nejspíš by tyto planety byly vymrštěny ze Sluneční soustavy navždy,“ dodal Veras.