Budeme žít na Měsící? Vědci tam našli životně důležitou vodu

2. 8. 2017

Vulkanická činnost na Měsíci zanechala vhodné zdroje vody pro kolonizaci člověkem. Vědci z USA jsou nadšení z objevu, který činí osídlení přirozeného satelitu Země zase o něco pravděpodobnějším. Zdroj vody na Měsíci je totiž klíčovým faktorem pro život na tomto vesmírném tělese.

„Distribuce těchto na vodu bohatých úložišť je klíčovou věcí. Jsou rozšířeny napříč celým povrchem Měsíce, což nám říká, že voda objevená ve vzorcích z Apolla není výjimkou. Lunární pyroklasty jsou podle všeho univerzálně bohaté na vodu, což naznačuje, že to samé by mohlo platit o jeho plášti,“ uvedl podle deníku The Independent profesor Ralph Milliken z Brownovy univerzity.

Měsíc vznikl ze srážky původní Země s tělesem velikosti Marsu. Po střetu se do okolí Země vymrštilo velké množství materiálu, který se postupně spojil v Měsíc rotující kolem naší planety. Vědci se domnívali, že během této srážky se vypařil veškerý vodík nezbytný pro syntézu molekul vody. Jenže na Měsíci voda je. Takže buďto se všechen vodík nevypařil, nebo se na Měsíc dostala voda srážkami asteroidů a komet.