Chcete mít svaly jako Wolverine? Tohle prý funguje!

Velikost textu: AAA

29. 1. 2016

Australský herec Hugh Jackman se poslední roky objevuje ve filmu jako vlkodlak obalený horou masa. Svaly má vlastní, nejsou počítačem zdokonalené. Vděčí za ně novému módnímu tréninku, který vyvinuli u protinožců a který se šíří jako lavina. Především díky celebritám, jež mu propadly. Jmenuje se F 45 a patří do skupiny vysoce intenzivních intervalových tréninků. Trvá pětačtyřicet minut a bolí po něm tělo tak, že člověk ráno nevstane.

Jenže posilování je to nadmíru účinné a především slibuje velmi rychlé výsledky – při správné stravě a životosprávě.

Funkčních pětačtyřicet minut zahrnuje střídání pětačtyřicetivteřinových cvičebních bloků prokládaných patnáctivteřinovým odpočinkem. Za zmíněnou třičtvrtěhodinku stihne cvičící patnáct různých druhů cviků ve dvou pětačtyřicetivteřinových opakováních.

Program F45 vyvinul trenér Luke Istomin ze Sydney. Typická sada zahrnuje dvakrát pětačtyřicet vteřin skákání přes švihadlo, dvakrát pětačtyřicet vteřin dřepů se závažím, dvakrát pětačtyřicet vteřin sprintu, dvakrát pětačtyřicet vteřin veslování, dvakrát pětačtyřicet vteřin houpání se závažím kettelball, dvakrát pětačtyřicet vteřin boxovacích výskoků, dvakrát pětačtyřicet vteřin proskakování na zemi ležícím žebříkem, dvakrát pětačtyřicet vteřin přitahování kolen k bradě ve vzporu na rukou, dvakrát pětačtyřicet vteřin vzporů a kliků na lanech TRX, dvakrát pětačtyřicet vteřin držení prkna, dvakrát pětačtyřicet vteřin žabáků, dvakrát pětačtyřicet vteřin výpadů vpřed se závažím v obou rukou, dvakrát pětačtyřicet vteřin cyklistických sed-lehů, dvakrát pětačtyřicet vteřin zvedání noh snožmo na zádech, dvakrát pětačtyřicet vteřin vytáčení trupu do stran se závažím v poloze sed-leh.

Cvičení F45 v sobě spojuje intenzivní kardio, posilování a fázový trénink. Procvičí většinu svalových partií těla ve velmi krátkém čase. A výsledek je podle odborníků i laiků ohromující. Už za šest týdnů slibuje vyrýsované a napumpované svaly. Nicméně zpočátku se musí nadšenci smířit s faktem, že druhý den po lekci je bolí celé tělo. A cvičit musejí přitom každý den. Aby byl výsledek rychlý a výrazný.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související