Chlapům lezou krkem příliš dokonalí modelové z reklam

Velikost textu: AAA

28. 1. 2016

O přílišném zdokonalování a sexualizaci modelek v médiích a reklamě se hovoří už více než patnáct let. Fyzicky perfektní a eroticky nadmíru přitažlivé modelky prý poškozují psychické zdraví běžné ženy, která se narodí s průměrnými přednostmi a nemá šanci dosáhnout medializovaného ideálu. Jenže imunní nejsou ani muži. Na ty zase útočí dokonalí svalnatí krasavci bez jediné chybičky. Čtvrtina mužů už tím vážně psychicky trpí.

Pohled na reklamu s modely jim na náladě nepřidá a nutí je obávat se o vlastní vizáž. V angličtině pak jednotný styl dokonalých svalovců v reklamě nazývají hunkvertising – hunk jako kus chlapa a vertising jako koncovka slova advertising/reklama.

Výzkum společnosti Mintel také odhaluje, že vlastní vizáží posedlí mužové kladou mnohem větší důraz na to, aby vypadali dobře, než na to, aby měli fungující vztah.

„Jen každý dvanáctý muž přiznává, že je reklamou inspirován k tomu, jak by měl sám vypadat. Čtvrtina mužů má velké problémy identifikovat se s takovými muži a pětina tvrdí, že modelové jsou stereotypní,“ tvrdí autoři výzkumu.

Pětačtyřicet procent mužů v průzkumu uvedlo, že mít dobrou postavu a vizáž je pro ně prioritou číslo jedna, zatímco dobré manželství uvedlo jako hlavní cíl jen osmatřicet procent dotázaných, třiadvacet procent pak uvedlo jako prioritu mít děti a osmnáct procent míří za povýšením. Mezi mladými do čtyřiatřiceti let je pak vizáž prioritou číslo jedna u více než poloviny.

„V posledních letech výrazně vzrostl trend používat v reklamě jen hyper atleticky vypracované muže a celebrity, dochází k nárůstu tzv. hunkvertisingu, což vede k tomu, že jsou dnes muži v reklamě tak sexualizovaní jako ženy,“ uvedl mluvčí společnosti Mintel Jack Duckett.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související