Sex v reklamě neprodává. Jen poutá pozornost

Velikost textu: AAA

30. 6. 2017

Řada společností sází na eroticky dráždivé a provokativní reklamy ve snaze využít „fenomén“, podle něhož prý sex zvyšuje ochotu lidí koupit si jím propagované zboží. Vědci z Illinois tvrdí, že jsou ale prvním týmem, který prokázal, že je to mýtus. Sex v reklamě nezvyšuje ochotu zákazníků koupit si jejich zboží, pouze strhává pozornost.

To, že upoutá pozornost a zaujme, ale neznamená, že si člověk zboží jí propagované skutečně koupí. Naopak taková reklama může mít negativní vliv na značku.

„Prokázali jsme doslova nulový účinek reklam se sexuálním podtextem na záměr zákazníka koupit si reklamované zboží. Předpoklad, že sex prodává, nefunguje, ne podle našich výzkumů. Nemáme žádné důkazy naznačující, že tomu tak je,“ tvrdí profesor John Wirtz z University of Illinois.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související