Slupku z cibule nevyhazujte: Není moc jedlá, ale dokáže snížit krevní tlak!

Velikost textu: AAA

27. 5. 2014

Naprostá většina kuchařů a kuchařek neváhá ani chvíli, když má připravit cibuli k vaření, a rychle ji zbaví tuhé slupky na povrchu. Jenže ačkoli se tím zbaví hůře stravitelné části této zeleniny, připraví sebe i strávníky o to možná nejcennější, co na cibuli je. Slupka na cibuli této liliovité rostliny je totiž plná biologicky aktivních látek, které snižují tlak krve.

Cibulová slupka obsahuje kvercetin, barvivo, které snižuje krevní tlak a chrání cévy před ucpáním. Kvercetin má také prokazatelné protizánětlivé účinky. Ačkoli není slupka stravitelná a těžko ji lze kousat, podle britských odborníků ji můžou kuchaři povařit ve vývaru a před podáváním polévky ji jednoduše z pokrmu vydělat.

Lidé také podle Laurence Beekena z Weight Loss Resources mrhají listy od brokolice. Ty jsou přitom bohatým zdrojem vitaminů A a C a mohou být připravovány jako zelí nebo kapusta.

Listy celeru jsou zase bohatým zdrojem hořčíku a vápníku, a nejen ty z odrůd řapíkatých a pěstovaných pro nať. Řapíky mangoldu – většinou se používají jen listy jako špenát – jsou jedlé a chutné jako chřest, obsahují aminokyselinu glutamin, antioxidanty a fenoly.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související