Chcete se zbavit cukrovky? Stačí tři 10minutové sprinty denně!

Velikost textu: AAA

12. 11. 2015

Diabetes typu 2 je stále rozšířenějším chronickým onemocněním, které vzniká u většiny lidí z nezdravého životního stylu. Špatná strava a nedostatek pohybu vedou k rozvoji tohoto druhu cukrovky, která se zpočátku řeší léky. Jenže nemusí. Stačí se třikrát denně intenzivně pohybovat po dobu deseti minut. Metoda je stejně účinná jako podávání léků.

Zjistili to vědci z University of Western Ontario v Londonu, kteří provedli experiment s pacienty trpícími diabetem typu 2. Tyto osoby s průměrným věkem sedmašedesáti let byly rozděleny na několik skupin. Jedna skupina pětkrát týdně cvičila třicet minut denně ve středně obtížném tempu, které zvedlo srdeční tep na pětašedesát procent maxima. Druhá skupina se pohybovala pětkrát do týdne velmi intenzivně třikrát denně po dobu deseti minut tak, aby dosáhla tepové frekvence pětaosmdesáti procent maxima.

U skupiny, která se věnovala velmi intenzivnímu cvičení v kratších blocích, došlo k poklesu krevního cukru o 0,82 procenta. U skupiny pohybující se půl hodiny mírným tempem došlo ke snížení jen o 0,25 procenta.

První skupina ale zaznamenala také větší pokles tělesné hmotnosti, pokles hladiny nezdravého cholesterolu v krvi a zlepšení celkové kondice.

„Více toho lze dosáhnout s krátkými úseky velmi intenzivního pohybu… což se dnes víc hodí pro zrychlený styl života,“ tvrdí autor studie doktor Avinash Pandey z University of Western Ontario.

Podle něj se dnes diabetikům sice doporučuje pohyb pravidelný, ale spíš mírný. Tedy procházky. Mnohem lepší je však třeba rychlá chůze do schodů či rychlá chůze do kopce po dobu deseti minut. Dojde pak totiž ke snížení hladiny glukózy srovnatelné s podáním léků.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související