Mileniálové dávají kopačky Facebooku i Tinderu

Velikost textu: AAA

13. 3. 2018

Mileniály přestávají bavit sociální sítě a média. Podle nového výzkumu totiž třetina z nich smazala svůj účet na Facebooku, Twitteru či Instagramu. Vůbec nejhůře dopadají právě Facebook a seznamka Tinder, jejichž popularita mezi mladými výrazně klesla. Naopak Snapchatu se lidé narození před čtyřiadvaceti roky vzdát nedokážou.

Většina z dotázaných, která smazala svůj účet na sociálních sítích, tvrdila, že motivem bylo uvědomění si, že pobyt na těchto sítích je ztrátou času a zdrojem negativního myšlení.

Bostonská společnost Origin zabývající se výzkumem trhu se zabývala chováním mladých narozených po roce 1994.

Z analýzy vyplývá, že třetina z nich smazala účet na sociální síti a dvě třetiny nenavštěvují tyto sítě pravidelně a dávají si pauzu.

Nejčastějšími důvody jsou: ztráta času, příliš mnoho negativity, nezajímavý obsah, nedostatek soukromí a přílišný tlak související s udržováním si pozornosti druhých.

Nejlépe ze srovnání médií dopadl Snapchat. Z těch, kteří smazali svůj účet na sociální síti, byl právě Snapchat jen každým pátým případem, zatímco Facebook – dopadl nejhůře – smazalo třiačtyřicet procent z nich.

Samotné sociální sítě si všímají výrazného poklesu oblíbenosti. Stejně jako Facebook uživatele přestává bavit také Instagram, který je jeho sesterskou společností.

„Zdá se, že lidé tráví na sociálních sítích stále méně času a Facebook to schytal nejvíce,“ uvedl mluvčí Origin v rozhovoru pro deník The Mail.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související