Drsná kritika Nicole Kidman od letušek: Proč se do ní pustily?!

Velikost textu: AAA

8. 4. 2015

Mezinárodní Asociace profesionálních stevardů a letušek kritizuje v otevřeném dopise herečku Nicole Kidman. Ta se totiž stala reklamní tváří pro luxusní první třídu aerolinek Etihad Airways. Majitelem této společnosti jsou Spojené arabské emiráty, které vlastní také Emirates Airlines. Podle Asociace se však Etihad chová k letuškám (ženám) špatně a dělat reklamu na tuto společnost a brát za to miliony, je hanebnost.

Kidman je přitom od roku 2006 vyslankyní dobré vůle při OSN v otázkách ženských práv. Když se ale stala tváří Etihad Airways, kvůli penězům ženská práva pošlapala. „Mají odporné pracovní taktiky ve vztahu k ženám,“ píše Asociace profesionálních stevardů a letušek.

„Spojené arabské emiráty a jejich aerolinky jsou v našem oboru dobře známy diskriminačními pracovními praktikami a odsouzeníhodným chováním k zaměstnankyním,“ uvedla prezidentka Asociace Laura Gladingová.

„Viděli jsme, že jste se začala objevovat v nové kampani pro Etihad, společnost, kterou Wall Street Journal veřejně obvinil z toho, že vyhodí ženu jen proto, že otěhotní, a nutí letušky žít v omezeném režimu v hlídaných ubytovnách,“ píše dále Gladingová.

Asociace vyzvala Kidman, aby z reklamy odstoupila.

„Naléháme na vás tímto, abyste v zájmu žen a dívek, pro které jste tak výmluvně hovořila na MDŽ, přestala hrát roli v propagaci Etihad Airways, společnosti, která vyvíjí nekalé pracovní praktiky na své zaměstnankyně a jejímž výhradním majitelem je vláda, která stojí proti světu, který vy reprezentujete!“ píše se dále v dopise adresovaném Kidman.

„V Etihad Airways jsme se stali globálním zaměstnavatelem s řadou ocenění, protože si ceníme našich zaměstnanců a jednáme s nimi s důstojností a respektem,“ uvedl k obvinění asociace mluvčí dotčených aerolinek.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související