Ženský orgasmus stojí na dvou věcech – sebevědomí a komunikaci

Velikost textu: AAA

8. 3. 2018

Muži – tedy alespoň někteří – nejsou spokojení se svým výkonem v posteli, dokud nepřivedou partnerku k orgasmu. Ženy to vědí a tak mnohé břídily a neschopné snaživce podpoří nakonec imitací vyvrcholení. Pánové by si ale měli uvědomit, že schopnost vyvrcholit u ženy nesouvisí úplně tak s technikou, jako spíš s jejím vnitřním nastavením, které můžou ovlivnit málo. Orgasmu totiž dosahují ty ženy, které jsou sebevědomé a se sebou spokojené a také navíc umějí říct, co chtějí. Muži pak musejí umět naslouchat a pokyny poslouchat.

Tvrdí to kanadští psychologové Gonzalo Quintana a Conall Mac Cionnaith, kteří se specializují na lidské sexuální chování. Podle nich stále připadají na každý jeden ženský orgasmus tři mužské, ale je to především tím, že ženský orgasmus je více podmíněný psychologií ženy.

Čím je žena sebevědomější a spokojenější se svým tělem a svou sexualitou, tím spíš dosáhne vyvrcholení. A také platí, že orgasmu dosáhnou tím spíše ty ženy, které dokážou komunikovat s pohlavním partnerem a říct mu přesně, co chtějí a co potřebují.

„Všichni máme různé potřeby, když jde o to, co máme v posteli rádi. Ale jednu vlastnost sdílíme všichni, víme přesně, kdy máme orgasmus a kdy nikoli. Nemáme orgasmus vždy, když máme sex, a může to být v pořádku, protože sex můžeme mít z mnoha různých důvodů,“ vysvětlují Quintana a Cionnaith, kteří zkoumali ženský orgasmus pod vedením profesora Jamese Pfause z Concordia University.

Žena potřebuje k dosažení orgasmu dobrého milence, jemuž může věřit, před nímž se nestydí a jemuž může říct o cokoli. Dosahuje vyvrcholení mnohem častěji v dlouhodobém vztahu než při náhodném sexu. A to jednoduše proto, že s dlouhodobým partnerem si může sdělit, co potřebuje, a sehrát se v tom.

„Chápání toho, co partner chce, jak to chce, kdy to chce, kde to chce a jak dlouho, vyžaduje otevřenost, důvěru a především komunikaci. Ale to chybí jak v krátkodobé známosti, tak velmi často v té dlouhodobé,“ tvrdí autoři v článku pro The Conversation.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Související